Hoeveel PC's heeft een vaste ICT-medewerker gemiddeld onder zijn hoede in 't voortgezet onderwijs?

(Met voortgezet onderwijs bedoel ik: HAVO/VWO/MAVO/MLK/Gym/VMBO/...)

Dus zeg maar: hoeveel PC's per vaste volledige baan ((assistent) systeembeheerder / (assistent) netwerkbeheerder).
Ik bedoel niet: coördinatie en dergelijke.
Puur 't technische gedeelte, dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aantal pc's kan veranderen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aldaar was dat een constatering van een bepaalde school (maar ik zou graag een (officieel?) gemiddelde willen weten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar zijn er geen richtlijnen?

Antwoorden (3)

200 volgens de vraagsteller ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is echt afhankelijk van hoe het netwerk is opgebouwd.
stel er staat een citrix server dan kan het zo zijn dat er maar 2 werkstations zijn met 30 clients.
ik zou gewoon even zoeken naar de documentatie of inventarisatie rapporten met betrekking tot het netwerk op middelbare scholen. 200 is denk ik wel iets teveel van het goede.
misschien dat ongeveer 100 werkstations wat meer in de buurt komt.

Toegevoegd op 02-06-2009 11:54:29
100 tot 150 werkstations.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nouja, ik denk dat als het netwerk fatsoenlijk opgebouwd is, en iemand anders over de servers zou gaan dat ik wel 1000 computers onder mijn hoede zou kunnen nemen. Omdat alle computers hetzelfde ingericht zijn, en alle computers dezelfde hardware bevatten is dit niet meer dan easy. Bij thin clients zoals hierboven ook genoemd, is het nog makkelijker.

Ik bedoel, in elk lokaal staan bijvoorbeeld 3 computers. In elk kantoor staat er 1, en in het olc staan er 75. Makkelijk te doen met 2 personen. En dan houdt één persoon zich met aanpassingen en ontwikkelingen bezig.