Als ik geslaagd ben wil ik graag bij de politie,alleen ben ik dan nog 16,5 jaar,wat kan ik doen?

Je moet 17.5 zijn om te beginnen met de procedures etc..is er een mogelijkheid om een stage bij de politie te doen of wat is verstandig om te doen waardoor ik misschien sneller kan worden aangenomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als 17,5 jarige maak je nog niet veel kans bij de politie. Er zijn genoeg aanmeldingen waardoor men bij de politie eerder mensen aanneemt die al een opleiding en/of werk/levenservaring hebben. Je kunt je kansen vergroten door een MBO-opleiding te doen die voorbereidt op een carriëre bij de politie. Je naam is Rotterdammer, dus neem ik aan dat je daar woont. In Rotterdam zijn er al twee ROC's die een opleiding hebben waar je wat aan kunt hebben. Albeda heeft een beveiligersopleiding, en Zadkine zelfs beveiliger/brugjaar politie.

http://www.albeda.nl/deelnemer/opleidingengids_studiedetail.cfm?richting=17&studie=445

http://www.zadkine.nl/StuderenBijZadkine/Studiewijzer/Beveiliger%20inclusief%20brugjaar%20Politie.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou zeggen
zoek het op op een politie site
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan inderdaad vragen of je bij de politie mag stage lopen.. Natuurlijk wel ff je situatie uitleggen. Neem daarvoor contact op met de politie..
En als dat niet mogelijk is kan je dus vragen wat handig is om binnen dat jaar te doen. Daarmee bedoel ik, misschien kunnen ze jou bepaalde 1 jarige cursussen of workshops aanraden waar je certificaten voor kunt halen, wat handig is voor de politie opleiding. Vraag in ieder geval naar de mogelijkheden. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Google en dan politieopleding of iets met de thermen werken bij de politie. Er is vast wel een site voor mensen die willen werken bij de politie. Succes!
Heb je dan je VMBO-T-diploma? Dan kan je het beste nog 2 jaar HAVO doen, dan heb je bij de politie ook betere kansen op een betere baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook het orientatie jaar politie doen die opleiding is bij een roc. Duurt 1 jaar leer je ook alvast meer over het politiewerk succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat stage lopen lastig zal gaan aangezien er veel vertrouwlijke informatie in de bureaus ligt. Denk dat je een jaar moet overbruggen met een orientatiejaar voor uniformberoepen en wanneer je de leeftijd hebt gaan solliciteren. Maar wil je het zeker weten zul je eens contact kunnen zoeken op een bureau zelf.