Niet iedereen kan vlieger worden. Zowel de keuring die je van te voren krijgt als de opleiding zijn heel zwaar. Veel mensen vallen daarom af. Degenen die het volbrengen kunnen na minimaal 3,5 jaar pas als militair piloot aan het werk.

Een militair gaat eerder met pensioen dan de meeste andere beroepsgroepen, want hij/zij doet over het algemeen lichamelijk zwaar werk. Als militair piloot word je pensioenleeftijd bepaald door de militaire graad die je bekleedt. Hoe lager de graad, hoe vroeger met pensioen. Zo ga je als commandant op de leeftijd van 45 jaar met pensioen. Voor de hoogste graad is de pensioenleeftijd 58 jaar.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Luitenant-Generaal mag best 61 zijn...
Amadea
7 jaar geleden
Niet als hij piloot is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Enorm bedankt voor het snel en uitgebreid reageren, Ik kon zelf nergens het antwoord vinden. Ik vroeg het me af omdat ik het al lang overweeg en was bang dat je al op je 30e weg moest. Nogmaals, bedankt voor het antwoorden.