Kun je met een VMBO-T diploma naar een MBO-4 opleiding gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij kan je zelfs met een Mavo of LTS nog een MBO-4 doen.
Heb ik ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vmbo-t = Mavo

Het beste antwoord

Er zijn in het VMBO 4 leerwegen, met
Basisberoepsgericht kun je naar MBO niveau 2
Kaderberoepsgericht kun je naar niveau 3 en ook vaak naar niveau 4
Gemengde en Theoretische leerweg (is even zwaar) kun je naar MBO niveau 4.
Natuurlijk mag je ook altijd kiezen voor een lager niveau.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Simpel antwoord, ja dat is mogelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kon het met een.bl, dus tl moet lukken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met basisberoeps?? lijkt me sterk, maar met kaderberoeps kan het zeker
Met een vmbo-diploma kun je in principe naar het mbo of de havo. Dit hangt af van de leerweg waarin je eindexamen doet. Ook mag je nieuwe school toelatingseisen stellen.

Vervolgopleiding na theoretische leerweg (vmbo-t) of gemengde leerweg (gl)

Je kunt na afronding van de theoretische leerweg (vmbo-t) of de gemengde leerweg (gl) een middenkaderopleiding of vakopleiding volgen in het mbo.

"Wat zijn de toelatingseisen voor het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?

De toelatingseisen voor het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) verschillen per opleidingsniveau en leerweg. Zo gelden er voor bijvoorbeeld de assistentenopleiding andere vooropleidingseisen dan voor de middenkaderopleiding.

(...)

Toelatingseisen vakopleiding (niveau 3) of middenkaderopleiding (niveau 4)

Voor de vakopleiding en de middenkaderopleiding gelden dezelfde toelatingseisen:
kaderberoepsgerichte leerweg: u heeft een diploma voor lbo, vbo of vmbo-diploma;
theoretische leerweg: u heeft een diploma voor mavo of vmbo;
gemengde leerweg: u heeft een diploma mavo-vbo of vmbo;
u heeft een bewijs dat u de eerste 3 leerjaren van de havo of het vwo met goed gevolg heeft doorlopen.
u bent in het bezit van een ander diploma of bewijsstuk dat de overheid heeft erkend op basis van een ministeriële regeling.

Toelatingseisen specialistenopleiding (niveau 4)

Om de specialistenopleiding te volgen heeft u een diploma nodig van de vakopleiding (niveau 3), voor hetzelfde beroep of dezelfde richting."
Computoon