Heb ik na 2 keer wisselen van opleiding nog recht op studiefinanciering?

Ik doe een opleiding mbo niveau 4 ik vind dit niet leuk en wil stoppen, switchen naar een ander school. Nu heeft mijn school kunnen regelen dat ik dit jaar weg ga met een mbo 3 diploma. Hierna wil ik misschien de aanloopklas op media college amsterdam doen maar dat duurt 1 jaar op niveau 2. De aanloopklas is een klas dat je gaat kijken wat je het leukst vindt. Nou dan ga je aan het eind van die aanloopklas kijken wat je wilt gaat doen bvb grafische vormgeving niveau 3 of 4 maar dan duurt die opleiding ook ongeveer 4 jaar. Heb ik dan nog recht op studiefinanciering? Dat is mijn vraag, ik hoop dat iemand het weet!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je hebt recht op een maximaal van 4 jaar studiefinanciering (ligt aan de MBO niveau):

Niveau- Opleiding-Duur in jaren
1 Assistentopleiding 0,5 - 1
2 Basisberoepsopleiding 2 - 3
3 Vakopleiding 2 - 4
4 Middenkaderopleiding 3 - 4
4 Specialistenopleiding 1 - 2

Meer informatie op : http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/voorwaarden.asp