aanhef
tekst
afsluiting
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door van te voren alle vragen op papier te zetten. De antwoorden op te nemen en thuis zet je vraag antwoord samen op papier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door te kijken wat voor informatie je wilt hebben. daaruitvolgend moet je gaan denken met welke vragen bereik ik mijn doel van informatie. als ik jou was zou ik ook zoeken naar soorten vragen je hebt namelijk er vele soorten. dus google ''soorten vragen'' je komt meer dan alleen gesloten vragen en open vragen tegen want daar in heb je ook suggestieve vragen om een voorbeeld te noemen.

dus maak een lijst met vragen aan de hand van wat je wilt weten over die persoon.
zoek uit wat voorn type vraag je moet gebruiken.
en let op, de persoon die je interviewt geeft niet altijd de antwoord die jij in je hoofd had dus zorg dat je voorbereid bent om onverwachte situaties waarbij je even van je vragen lijst moet afwijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer vooraf vast te stellen wat je zelf, of je publiek interessant zou vinden om te horen, niet vragen wat iedereen al weet. Zorg ervoor dat de geinterviewde zich op zijn gemak voelt door eerst een prettige sfeer te creeren door interesse te tonen in hetgeen hem bezighoudt (zoek zijn interesses) en werk dan door naar de interessante vragen die je vooraf hebt vastgesteld.