Klopt het dat als je je bedrijf start als VOF, dat je dan meer geld over houdt?

Ik ben van plan een webwinkel te openen had van een vriend begrepen dat als je een bedrijf start als vof en laat uit betalen als bv dat je dan meer geld over houdt. Iemand die hier van heeft of dit kan bevestigen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
tinus1969
5 jaar geleden
Belastingtruuks zijn grotendeels tijdverspilling, ga eerst ondernemen en geld verdienen. Veel belangrijker; let op zaken als BTW aangifte.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
je kan je niet uit betalen als bv, omdat je dan verdient als natuurlijke personen en laat uit betalen als rechtspersoon. Het is het 1 of het ander. Een vof kan profiteren van ondernemersfaciliteiten, terwijl een je een startkapitaal van 45.000 nodig hebt om als bv te beginnen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Startkapitaal voor B.V. is tegenwoordig niet meer nodig. Als VOF of eenmansbedrijf heb je starters voordelen welke je bij een BV niet hebt. Bij een VOF wordt je hetzelfde belast als in loondienst. Vaak is het verstandig om eerst een VOF of eenmanszaak te beginnen en na 3 jaar er een BV van te maken, dan heb je namelijk geen startersvoordelen meer. Met een BV betaal je minder belasting.

Antwoorden (1)

Een vof is, simpel gezegd, een eenmanszaak met meerdere eigenaren. Heb je compagnons? Daarnaast is het niet mogelijk om je uit te laten betalen als een bv, zoals in de reacties staat is dit een andere ondernemingsvorm.

Welke van de twee fiscaal aantrekkelijker is, is afhankelijk van de hoogte van je winst. Onder de 100.000 kan je het beste een eenmanszaak hebben, daarboven houd je bij een bv meer over.