Kun je met een diploma helpende zorg en welzijn in een kinderopvang werken? en wat mag je dan bv. Wel en niet doen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Antwoorden (2)

Je kunt dan inderdaad wel in de kinderopvang werken. Op onderstaande site zie je informatie over de verschillende beroepen die mogelijk zijn met de opleiding helpende zorg en welzijn. Als je nog vragen hebt erover kun je zelfs via die site vragen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 Groepshulp
Algemene kenmerken
De groepshulp werkt groepsondersteunend in het kindercentrum. In sommige ondernemingen wordt onderscheid gemaakt tussen een groepshulp met het accent op het huishoudelijke werk en een groepshulp met het accent op de licht verzorgende werkzaamheden.

Doel van de functie
Het ondersteunen van de pedagogisch medewerker in het kindercentrum door het uitvoeren van algemeen verzorgende taken en/of licht huishoudelijke werkzaamheden.

Organisatorische positie
De groepshulp ressorteert hiërarchisch onder het (unit-)hoofd.

Resultaatgebieden

Pedagogisch medewerkers ondersteunen
Voert onder begeleiding van de pedagogisch medewerker licht verzorgende werkzaamheden uit, zoals het kinderen eten geven, verschonen e.d..
Voert licht huishoudelijke werkzaamheden uit ter ondersteuning van de pedagogisch medewerkers.
Houdt samen met de pedagogisch medewerker(s) toezicht op (buiten-)activiteiten.
Begeleidt samen met de pedagogisch medewerker(s) kinderen tijdens uitstapjes buiten het kindercentrum.
Neemt gebruikelijk deel aan werkoverleg.