het ligt eraan wat die leerling heeft gedaan.. maar je mag bv niet de halve vakantie innemen .. want daar heeft een leerling gewoon recht op.. De vraag is wat onduidelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het geval van spijbelen wel. Ben blij dat je terug mag komen en dat er niet heel simpel gesteld wordt dat je niet je uren gemaakt hebt en dus het jaar over mag doen.
Ik zou een bloemetje meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag dat moest ik ook bijna :(
Ik heb op een Tuinbouwschool gewerkt en daar was de regel dat alle leraren en alle leerlingen allemaal dus! enkele dagen van de zomervakantie op school kwamen om de tuin te onderhouden. Dat kun je ontnemen van vakantie noemen, maar wij vonden het logisch, met die tuin.
Maar als straf of zo een week afpakken, dat kan m.i. niet. Of gaat het over een bijspijkercursus of zo? Dan gaat het in overleg, wordt het aangeboden en dan moet je wel verschijnen als je(ouders) ja zeg/zeggen.
Het is wel een verschil of het vrijwillig of gedwongen is. De meeste scholen sluiten in de zomervakantie en dan zijn ze ook echt dicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat mag de school, je zou er blij mogen zijn want, wat jij deed (spijbelen) mag niet! de school had je ook makkelijk kunnen schorsen, want 51 uur is niet niks!
bovendien is één weekje prima te doen lijkt me, je vakantie duurt nog lang genoeg