Kan ik als parttime ondernemer beter prive of zakelijk een auto aanschaffen?Ik rij 6000 zakelijk en 15000 prive.Het gaat om een grotere bestelwagen..?

Wanneer ik op bedrijfsnaam wil aanschaffen kom ik bij een leasemaatschappij en betaal ik ongeveer 1100 rente per 3jaar. Wanneer ik prive aanschaf kan ik het bedrag eerder aflossen maar is het de vraag of ik voordeliger uit ben qua btw of grijs kenteken. Hoor graag wat het beste is. Groeten van Marc

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Je kunt de auto ook aan schaffen op de zaak zonder lease , je betaalt gewoon of Vd zaak of Prive schiet je het de zaak voor . Een bestel bus met grijs kenteken is zeker als je m nieuw aan schaft bijna alleen aantrekkelijk als die zakelijk wordt gebruikt ivm de bpm btw maar ook het wegen belasting tarief heeft er in vloed op . Pas op naast de voordeeltjes zitten er ook grote fiscale nadelen aan grijs kenteken , zoals de bij telling gaat over bedrag inclusief bpm en btw dus wat de auto op geel zou hebben gekost :(( ja dat was niet leuk v die vermeend ) heel onrecht vaardig pas op . Prive kopen en de zaak de kilometers in rekening brengen kan ook , dus 6000x 19 cent mag je dan vrij in rekening brengen aan je zaak , ja dat is niet kosten dekkend maar toch een soort tegemoet koning voor je Prive kosten . :) maar ook dat gaat weer ten nadele veranderen (door het kunduz akkoord) ik raad je aan ge woon te wachten tot dat de politiek hier in (maarook in vele andere kwesties ) eindelijk de ondernemer en de huizen bezitter de student eindelijk duidelijkheid geeft . Men wil de onbelaste vergoeding die van die rottige 19 cent gaan belasten :( en het woon werk verkeer NIET meer als zakelijk nood zakelijk zien . Ja heel sneu en niet handig voor mensen die werken , en die een baan buiten de stad hebben . Dus wacht af tot dat je weet hoe het gaat worden . Ja leven is aan passen . :(