Kom je in aanmerking voor een handelskenteken als je vanuit een schuur in je eigen tuin werkt? Die af te sluiten is en waar je werkelijk vanuit werkt?

Ik wil een bedrijf starten en beginnen zonder een pand te huren om de kosten zo laag mogelijk te houden. De schuur in mijn tuin is de oplossing. Maar kom je dan in aanmerking voor een handelskenteken? Als ik de voorwaarden lees op de site dan voldoet mijn schuur, maar toch twijfel ik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat kan zolang je aan onderstaande voorwaarden voldoet.

Meestal houdt dat in dat je moet aantonen dat je bedrijf ook echt op dat adres geregistreerd staat, en dus ook aan bestemmingsplan en (milieu)vergunningen etc voldoet

van de RDW site (zie bron)

Voorwaarden voor aanvraag handelskenteken (zonder erkenning bedrijfsvoorraad):

-Uw bedrijf staat ingeschreven in handelsregister Kamer van Koophandel (KvK).
Uit de bedrijfsomschrijving in het Handelsregister KvK blijkt dat u voertuigen herstelt of bewerkt in opdracht van derden.
- U beschikt over bedrijfsadres met inrichting waar u onder alle weersomstandigheden de bedrijfsactiviteit kunt uitvoeren.
- U heeft een afsluitbare voorziening voor het opbergen van RDW-documenten.

Document die u moet meesturen
- Originele verklaring van de Nederlandse Belastingdienst waaruit blijkt dat uw bedrijf daar is geregistreerd (de zogenoemde Verklaring omtrent hoedanigheid van belastingplichtige). Deze verklaring mag niet ouder zijn dan 4 weken en uit de verklaring moet duidelijk blijken dat u bedrijfsactiviteiten bestaan uit het herstellen of bewerken van voertuigen in opdracht van derden.