Waar kan ik de opleiding "Apotheekassistent" volgen in Nederland?

Beste mensen,

ik zou graag "Farmaceutisch Technisch Assistent" (of ook wel 'Apotheekassistent' genoemd) willen worden maar ik vroeg mij af of deze opleiding ook op middelbaar onderwijs niveau gevolgd kan worden? Dus niet HBO of universitair niveau...

Dus bijvoorbeeld in het "Voortgezet algemeen volwassenenonderwijs" ? (Afkorting: VAVO)

Weet iemand of men deze opleiding in Den Haag of in de buurt kunnen volgen?

Zo ja, waar precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
apothekersassistent IS gewoon een MBO opleiding....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat kan niet via het vavo want dat is alleen algemeen onderwijs (havo bijv).

Antwoorden (3)

Het is een MBO opleiding bv aan de ROC Mondriaan in Den Haag; zie links. En je kunt ook een schriftelijke opleiding thuis volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Scheidegger. Particulier en duur.
Scheidegger heeft een interessant opleidingsprogramma op gebied van assistent-drogist, apothekersassistent of doktersassistent. Wij hebben naast vakopleiding Drogist ook volledig erkende MBO-opleidingen op niveau 4.

2. NTI
Dan is de MBO-opleiding Apothekersassistent van het NTI MBO-College
http://www.nti.nl/mbo/volledige-mbo-opleidingen/mbo-apothekersassistent-cgo.aspx?sid=GO_Search_api-mbo-Volledige-MBO-opleidingen&cmp=apotheekassistent%20opleiding%20roc|broad|9221561710

3. ROC's in verschillende plaatsen.
Regionale Opleidings Centra (ROC) zijn er in veel plaatsen.
Ga maar eens kijken in je eigen woonplaats wat
de mogelijkheden zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op ROC Mondriaan kun je de opleiding volgen. Dit schooljaar nog op de Houtrustweg in Den Haag (tram 3, 11, bus 21, 24). Volgend schooljaar in Leidscheveen (RR3, RR4, tram 19).

De niveau-4- BOL-opleiding duurt 3 jaar.

Je kunt er ook voor kiezen dit versneld, thuis te doen, via bijvoorbeeld NTI. Je hebt ongeveer 10 praktijklessen. Dit is wel wat duurder.