Hoeveel vakantieweken zijn er in 1 schooljaar?

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik weet niet of het veel verschil uitmaakt, maar ik heb het over de schoolvakanties in België.. Zijn dat er evenveel als in Engeland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.9K

Het beste antwoord

Het VO heeft op dit moment 7 wk zomer, 1 week herfst, 2 wk kerst, 1 week voorjaarsvakantie en 1 week meivakantie.

Het basisonderwijs heeft 1 week zomervakantie minder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Basisonderwijs heeft wel weer vaak een week extra meivakantie of een week in juni.

Beiden komen ze dus uit op 12 weken maar scholen hoeven zich niet aan al die weken te houden. Ze mogen zelfs meer uren lesgeven. In zandvoort is een school alleen met de kerstvakantie dicht en kun je (ouders) zelf bepalen of je vrij neemt of niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/vraag-en-antwoord/wanneer-zijn-de-schoolvakanties.html

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/vraag-en-antwoord/hoeveel-vakantiedagen-zijn-er-in-het-onderwijs.html

Toegevoegd na 2 uur:
Na je aanvulling voor belgië: 2 maanden zomervakantie plus 5 weken plus de losse dagen.

de zomervakantie begint op 1 juli en eindigt op 31 augustus.

de herfstvakantie begint de maandag van de week waarin 1 november valt en duurt 1 week. Indien 1 november op een zondag valt, dan begint de herfstvakantie op 2 november;

de kerstvakantie begint de maandag van de week waarin Kerstdag valt en duurt 2 weken. Indien Kerstdag op een zaterdag of zondag valt, dan begint de kerstvakantie op de maandag na Kerstdag;

de krokusvakantie begint de 7de maandag voor Pasen en duurt 1 week;

de paasvakantie begint de 1ste maandag van april en duurt 2 weken. Indien Pasen in de maand maart valt, dan begint de paasvakantie de maandag na Pasen. (*) Indien Pasen na 15 april valt, begint de paasvakantie de 2de maandag voor Pasen. In dat laatste geval wordt de schoolvakantie met één verlofdag verlengd: paasmaandag.

Hemelvaartsdag en de dag nadien. (**) Opgelet: het verlengd weekend van Hemelvaart is enkel een vakantieperiode in het leerplichtonderwijs. In het deeltijds kunstonderwijs en het volwassenenonderwijs betkent deze regeling dat de zaterdag en de zondag van het Hemelvaartweekend lesdagen kunnen zijn, net zoals alle andere zaterdagen en zondagen in "gewone" weekends.

11 november, 1 mei en pinkstermaandag zijn ook vakantiedagen, voor zover zij niet in een vakantieperiode vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ongeveer 7 weken zomervakantie + 2 weken kerstvakantie + 1 week meivakantie =

10 weken, maar het verschilt ook nog wel per provincie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ herfst en voorjaarsvakantie
Je hebt 52 weken in een jaar en 32weken school. dus 20 weken heb je vakantie.