Wat is het verschil tussen de dienstverlening van Bearingpoint en Atos?

M.a.w. wat is het verschil tussen business consulting en it consulting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je vraag en toelichting veronderstellen, dat het ene bedrijf in business consulting zou doen, en het andere in it-consulting. Dat is niet zo; je kunt beide bedrijven voor zowel business consulting en it-consulting inhuren.

Het verschil tussen business-consulting en it-consulting is, dat it heel specifiek gaat over automatisering. Beetje simpel gezegd: alles wat met computers en internet te maken heeft. Business-consulting kan echt alles zijn, dus ook het it-gedeelte.

De vraag wat de verschillen zijn in dienstverlening kan alleen beantwoord worden door iemand die met beide bedrijven te maken heeft gehad. Wel is Atos (gezien de omzet) 8 keer zo groot als Bearingpoint, en zit ook in veel meer landen. De lijst, met wat Bearingpoint allemaal voor je kan betekenen is al groot, maar de lijst van Atos is nog veel langer. Daar kun je als bedrijf dus werkelijk overal voor terecht. Gezondheidszorg, energie, communicatie, huisvesting, juridische zaken, belasting, interim-management en vul zelf maar in. Zolang je maar betaalt, helpen ze je met alles. ;-)