Is kleuteronderwijs een 'verouderde term'?

Ik heb meerdere malen de term 'kleuteronderwijs' in mijn scriptie gebruikt. Mijn begeleider geeft aan dat ze dit een verouderde term vindt. Wat is dan de term die men nu gebruikt? Ik kan echt niks anders bedenken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heeft je begeleidster niet meteen aangegeven wat de vernieuwde term hiervan moet zijn volgens haar? Ik zou aangeven dat ik dit wel een verouderde manier van begeleiden vind ;)

Het beste antwoord

Dat wordt onderbouw genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Basisschoolonderwijs aan 4- tot 6-jarigen.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet goed, er zitten zat 6 jarigen in groep 3 en ook een enkele 5 jarige zit in groep 3.
Ik gebruikte zelf tijdens mijn studie altijd de term "kleuterbouw". Dus lesgeven in de "kleuterbouw" Daar heeft men nooit iets over gezegd. Eventueel noem je het gewoon "De eerste twee groepen" of "groep 1 en groep 2" of zoiets.
De term "kleuteronderwijs" zoals jij die gebruikt hebt, doet je docent wellicht denken aan het onderwijs van voor 1985: toen er nog een aparte kleuterschool was. Deze vorm van onderwijs is totaal anders dan het onderwijs dat nu aan kleuters gegeven wordt. Misschien dat je docent daarom hierover valt.