Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is kleuteronderwijs een 'verouderde term'?

Ik heb meerdere malen de term 'kleuteronderwijs' in mijn scriptie gebruikt. Mijn begeleider geeft aan dat ze dit een verouderde term vindt. Wat is dan de term die men nu gebruikt? Ik kan echt niks anders bedenken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
806
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom heeft je begeleidster niet meteen aangegeven wat de vernieuwde term hiervan moet zijn volgens haar? Ik zou aangeven dat ik dit wel een verouderde manier van begeleiden vind ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat wordt onderbouw genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Basisschoolonderwijs aan 4- tot 6-jarigen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet goed, er zitten zat 6 jarigen in groep 3 en ook een enkele 5 jarige zit in groep 3.
Ik gebruikte zelf tijdens mijn studie altijd de term "kleuterbouw". Dus lesgeven in de "kleuterbouw" Daar heeft men nooit iets over gezegd. Eventueel noem je het gewoon "De eerste twee groepen" of "groep 1 en groep 2" of zoiets.
De term "kleuteronderwijs" zoals jij die gebruikt hebt, doet je docent wellicht denken aan het onderwijs van voor 1985: toen er nog een aparte kleuterschool was. Deze vorm van onderwijs is totaal anders dan het onderwijs dat nu aan kleuters gegeven wordt. Misschien dat je docent daarom hierover valt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding