Waarom kan ik de belastingdienst niet bereiken?

Ik heb een brief ontvangen dat ik een bepaald formulier ontvangen zou hebben en die voor 2 januari terug moet sturen. Ik proberen de hele morgen de belastingdienst al te bellen, maar elke keer zeggen ze dat het druk is en de verbinding verbroken wordt. Ik kan ze via hun site niet mailen. Er staat alleen dat ik mijn vraag hier achter kan laten. Ik vind het echt belachelijk dat ik niet gewoon in de wacht kan blijven staan zolang als ik wil. En er geen algemeen e-mail adres is. Maar ik op een aparte site mijn vraag moet stellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het is druk bij de BelastingTelefoon: momenteel worden ruim 20.000 vragen per dag over toeslagen beantwoord. Opvallend is dat veel antwoorden te vinden zijn op www.toeslagen.nl.
Zo willen veel bellers weten of de toeslag al is overgemaakt. Op de nieuwe site is niet alleen informatie over de betaaldatum te vinden, ook het wijzigen, aanvragen en stopzetten van toeslagen kan 24 uur per dag, 7 dagen per week online.
Afgelopen weken hebben ruim 6 miljoen huishoudens de beschikkingen voor ruim 8 miljoen zorg- , huur, kinderopvangtoeslagen en kindgebondenbudget in de brievenbus gekregen. Zoals verwacht levert dat veel vragen op bij de Belastingtelefoon. Sinds 7 december zijn bijna 200.000 vragen beantwoord over toeslagen. De Belastingtelefoon verwacht dat het ook deze week zeer druk wordt, met name als dinsdag 20 december het geld wordt overgemaakt.
Om deze mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen, is de capaciteit van de BelastingTelefoon met enkele honderden medewerkers uitgebreid. Ook zijn de openingstijden verruimd: vanaf dinsdag iedere dag tot 10 uur ’s avonds. Mensen met bijzondere problemen worden geholpen door een speciaal team in Utrecht. Uiteraard is de Belastingtelefoon ook tussen Kerst en Oud & Nieuw bereikbaar.

Je kunt ze dus gewoon bereiken, maar zal veel geduld moeten hebben. Er bellen ontzettend veel mensen deze dagen, dat in de wacht zetten geen optie is, dan sta je uren in de wacht. Ook zijn er veel mensen vrij, waardoor er ook meer mensen tijdens kantooruren bellen. Blijven proberen totdat je beet hebt.
Succes.