Ik heb een eenmansbedrijf (grafisch) en ik wil ook graag een webshop openen maar onder een andere naam. Moet ik die apart registreren bij de kvk?

Of kan ik de samenwerking noemen en hetzelfde kvk nummer gebruiken? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een juridische (bedrijfs)naam hoeft niet hetzelfde te zijn als de handelsnaam. Die handelsnaam kan je gewoon op hetzelfde KvK nummer er bij laten zetten.
12 jaar geleden
Een andere KVK is niet nodig denk ik, je kan bij de KVK 1 hooft nummer hebben en daar meerdere ondernemingen onder (deze krijgen wel een subnummer).
Of het verstandig is is ten tweede. ALs je webshop niets te maken heb met je eenmanszaak, dan zou ik gewoon een nieuw kvk aanvragen. Om misverstanden bij consument en belastingdienst te voorkomen.