verdiend de overheid meer per liter benzine dan bv shell?

wat verdienen ze per vat/liter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker ook gelezen vandaag
Van de miljardenwinst van shell
" Shell plukt burgers kaal"

Het beste antwoord

Ja dus, zie onder
Opbouw benzineprijs Euro 95 8 februari 2011
bedragen in euro's

Prijs € 1,637
Productieprijs (af-raffinaderij) € 0,476
Margetraject € 0,176
Accijns en heffingen € 0,724
BTW (als aandeel van de totale pompprijs) € 0,261
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Per liter benzine roomt de overheid 65% accijns af, bovendien hanteert de overheid nog ieder jaar inflatiecorrectie over de accijnzen waardoor zij ongemerkt nog meer kan vangen. De rest is rekenwerk als de prijs van een liter benzine bekend, is dus 65% hiervan voor de overheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal, en wie er het allerminste aan verdient is... de benzinepomp! Nadat Shell zelf + de overheid betaald zijn, houdt de pomphouder per liter slechts enkele centen over. Mopperen op de persoon achter de kassa (onder andere ikke) heeft dus geen zin, want wij vinden de prijs net zo erg te hoog als de mensen die bij ons komen tanken ;-) ps: Vergeet ook het Kwartje van Kok niet, dat we terug zouden krijgen! Toendertijd 25 (gulden) centen meer betalen, tijdelijk... dat zou er na een tijdje weer af gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,het meeste gaat naar de schatkist.
Stelletje uitzuigers zijn het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan hebben we het alleen over benzine laat staan alle andere belastingen, en dan nog dik in de schulden komen en nog meer geld van de burgers pakken.
maak 't hun crisis smash the state
de overheid verdient vele malen meer dan Shell