mag je een product voor 1 euro verkopen terwijl de waarde vele malen hoger ligt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan, heb je het product zelf aangeschaft en is het dus een verlies? Ja, dat mag.
Een voorbeeld is dat jij een gloednieuwe iPhone aanschaft en die meteen verkoopt voor 1 euro. Dat mag zeker.
Werk jij nou in een winkel, nee dat mag niet. Alleen als jouw filiaal toestemming heeft van het uiteindelijke hoofdbedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De btw is voor jou geen kosten en kan je dus ook niet opvoeren als kosten in je bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Btw heeft ie betaalt dus mag hij bij zijn eigen btw aangifte verrekenen / aftrekken
ronron1212
9 jaar geleden
Juist dus het zijn geen kosten Deaal.

Andere antwoorden (3)

Dit mag zeker! Zolang het maar van jou is. Je kan natuurlijk niet iets van een ander gaan verkopen zonder toestemming..

Maar als het product jouw eigendom is, mag je het zelfs voor €0.01 verkopen. Zolang jij daar gelukkig mee bent!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets van een ander verkopen ook wel bekend als stelen haha :D
Waarom niet ? , zolang het legaal van jouw is mag je er mee doen wat je wilt.
ze verkopen hele gebouwen voor een euro bijvoorbeeld. als bijvoorbeeld de onderhoud kosten over moeten gaan op de nieuw eigenaar.
zonder geld er tussen, is het wettelijk geen verkoop.
maar als is het maar 1 cent is het dus legaal een verkoop.
ik ben wel benieuwd naar de reden dat je iets duurs zou verkopen voor veel te lage bedragen ?
officieel is het dus ook een wetmatige regel als je iets verkoop is er dus een geldige waardevorm nodig om het verkoop te noemen.
weggeven is niet verkopen. maar is ook administratief niet te verwerken
Kan me voorstellen dat als je zeg maar een tablet "kado" bij een abbonement of en energie contract o.i.d dat je het geld op en andere manier wel binnen haalt
maar dat ze het artikel toch een verkoop prijs van 1 cent o.i.d meegeven bijv omdat computer administratie systemen wel moeten bijhouden welk "gratis artikel je bij een aankoop krijgt
dat dit op deze wijze verwerkt moet worden.
omdat het systeem anders niet snap hoe je de werkelijk waarde in de eindresultaten terug kan vinden.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
De btw is voor jou geen kosten en kan je dus ook niet opvoeren als kosten in je bedrijf. De aanschafkosten ex btw worden geboekt in de kosten. en niet zoals capthove zegt.
Ja, je mag iets met verlies verkopen.
Maar let op:
- het mag niet gaan om gestolen waar
- als het een verkapte gift wordt moet de koper het aangeven bij zijn belasting.
Zo mag ik mijn auto best aan jou verkopen voor één euro. Maar jij moet bij je belasting dan wel aangeven dat je eigenlijk een cadeau hebt gekregen van €29.999