Wat is kader regulier?

Ik heb een paar vraagjes..

Wat is kader regulier is dat Havo of zo iets?

En is er ook zo een soort niveau trap zo als bv eerst basiskader, kader,enzo... ??

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een kader moet je zien als een omlijning om iets heen. Het is een soort samenvatting van een deel uit een geheel.
Zo kan je bijv. stage lopen in het kader van een beroepsopleiding. Je moet dan de beroepsopleiding als geheel zien en het kader is een onderdeel hiervan.
In een bedrijf heb je ook het middenkader van het kaderpersoneel. Dit zijn dan de leidinggevende personeelsleden. Zo kan je een kader het best als een onderdeel van een groot geheel zien.
Regulier wil zeggen; volgens de regels of volgens de normen (normaal ahw)

Het basiskader is het laagste geheel of de laagste afdeling
Het middenkader zit er weer boven, dit zijn meestal de leidinggevenden/ managers en het top-of hoogste kader
Dit is de top van het bedrijf, de directie/ grote baas.

Het reguliere onderwijs dat is de normale school, dus niet een bijzondere school. Bijzondere scholen zijn in het kader van bijv. gehandicapte kinderen, hoogbegaafde kids,
vrije scholen enz.

Het reguliere kader is dus te zien als reguliere, normale school. In dit kader (raampje, lijst, omraming) moet je het zien.
amc