Kun je een tweede keer deelnemen aan een loting nadat je voor die studie al een keer bent ingeloot?

Voor studie X ben ik afgelopen jaar ingeloot. Wegens medische omstandigheden lukt het me niet om het minimaal aantal studiepunten te behalen. Kun je in dit geval een beroep doen op DUO om te vragen of je een tweede keer mag deelnemen aan de loting voor dezelfde studie X bij een andere hogeschool? Mijn huidige school komt mij niet tegemoet. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik via DUO regelen of specifiek vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je moet stoppen vanwege een (BNS) bindend negatief studieadvis mag je niet meer meeloten bij dezelfde soort opleiding (zelfde CROHO nummer).
Je mag wel eerder stoppen met de opleiding, je behoudt dan je loitingsrecht en mag dus later weer instromen in het eerste jaar. Opnieuw loten mag dus niet, maar uitschrijven en later weer inschrijven (zonder dat je een BNS) hebt gekregen, mag wel. Ik zou dit voor de zekerheid altijd navragen bij je opleiding
succes