Mogen tattoo's zichtbaar zijn als je als kok werkt?

Geen 5-sterren restaurant ofzo, hoor. Of verschilt dit per restaurant?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Dit zal je moeten overleggen met de restaurant eigenaar, als jij niet zichtbaar bent voor de klanten zal het misschien minder uit maken. Vaak op plekken waar je met klanten omgaat hebben ze liever geen tattoo's in het zicht van de klanten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar is geen regel voor. In het algemeen zijn er werkgevers die tattoos niet toestaan. Dat is wel af te dwingen, zeker voor iemand aangenomen wordt. Het uiterlijk moet representatief zijn.
Maar wat dat is hangt echt van de zaak af. Een trend van de afgelopen jaren in de horeca is juist wat met een lelijke naam "nieuw ruig" heet. Typisch voorbeeld is Ricardo van Ede, kookte op zijn 21ste een Michelin ster bij elkaar en is toch echt rijkelijk voorzien van tattoos. (zie pic)
5 sterren restaurants bestaan niet overigens. Drie is de max. ;-)