ik als een buitenstaander, hoe kan ik de nederlands mensen best benaderen voor mijn business door mijn taal?

ik heb nu eigen zaak, maar de taal begrijpen de mensen hier mij niet zo goed. buitenland veel beter. wie kan mij tips geven daaromtrend

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Een nogal voor de hand liggend antwoord, leer goed Nederlands. Ik weet het is moeilijk maar ik heb toch verschillende vrienden die pas in hun volwassen leven Nederlands zijn gaan leren en het foutloos spreken en schrijven. Dus er ligt een enorme uitdaging voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een partner in NL die je helpt het grootste deel van de communicatie te verzorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens uit of de gemeente projecten heeft zoals dat je gekoppeld wordt aan een maatje die goed Nederlands kan en waarmee je allerlei activiteiten doet, zodat je Nederlands veel beter wordt en Nederland beter leert kennen, want omgaan met Nederlanders, die goed verstaanbaar Nederlanders is heel belangrijk. Of probeer bij een hobby's contact met Nederlanders te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een advertentie bij bv de supermarkt ophangen en vragen of iemand je wil helpen met het oefenen van Nederlands praten.
Maar als je het echt goed aanpakt kun je (als je daar tijd voor hebt) je aanmelden voor een cursus.

Het is natuurlijk heel jammer als je veel energie in je bedrijf stopt, maar je tegen een taalbarriere aan loopt!

Neem eens een kijkje op deze site:

http://www.nederlandsalstweedetaal.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de antwoorden, die er al staan, en die ik van harte ondersteun, nog de volgende tip:
Als je folders wilt maken als reclame, zorg voor een goede tekstschrijver.
Hoe bedoel je dat ze je in het buitenland beter begrijpen? In welk buitenland. De wereld is groot hoor, en Nederland heel klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey allen,

ben iets vergeten te zeggen
ben zelf belg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goeie , haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ik het goed, geef je antwoord op jouw eigen vragen?
als je reclames uitbesteed aan iemand die Nederlands kan dan ben je al een stuk verder..

Zo ik het nu zie gebruik je een online vertaler. Je vraag in het Nederlands hoort volgens mij te zijn:

Hoe kan ik het best de Nederlandse mensen benaderen als buitenlander. Ze begrijpen mij niet.

Mijn tip probeer zoveel mogelijk Nederlands te praten. blijf lachen als je een fout maakt.

Je zit al wel redelijk goed in je Nederlands maar het is moeilijk. veel succes ook met je grammatica!