Mag ROC Mondriaan apart schoolgeld aan leerlingen vragen?. Ik betaal al gewoon lesgeld iets meer dan 1000 eu. ??

Ik kreeg een brief thuis dat er voor hulpmiddelen betaald moet worden (€150)wat voor hulpmiddelen weet ik niet ik betaal schoolboeken alles zelf. heeft iemand hier verstand van???

Ik hoop graag snel te horen van jullie

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik las ooit op foknieuws dat mondriaan scholen het vaak doen, maar dat het verboden is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verboden is het niet. Vragen mag altijd, maar je hoeft het niet te betalen. Laatst was er op tv, ik geloof Ned1 of Ned 2, een jongen die een rechtzaak tegen het ROC uit principe had aangespannen en die ook heeft gewonnen.

Ze mogen het vragen maar het is geen verplichting als je het niet betaalt.

Toegevoegd na 2 uur:
Youssef Ramdani is de persoon die vorig jaar een rechtszaak tegen het ROC heeft gestart en ook heeft gewonnen omtrent deze kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak gaan dit soort dingen over excursies, of readers ofzo. Maar het is niet verboden. Vaak zie je op websites van scholen ook al dit soort extra kosten genoemd. Voor een koksopleiding moet er bijvoorbeeld ook kleding worden aangeschaft. En voor een kappersopleiding scharen en dergelijke. Dat zou je hulpmiddelen kunnen noemen. Waar het bij jou om gaat hangt van de opleiding af. Voor je betaalt zou ik in ieder geval vragen waar het precies voor is.