weet iemand wat een havo/vwo brugklas is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar kom jij vandaan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is trouwens: Ja.

Antwoorden (2)

Een klas die bestaat uit leerlingen, die op havo/vwo niveau les-volgen, en leren uit boeken op havo-vwo niveau. Je gaat op een gegeven moment over naar een havo, OF een vwo-klas. Kan het jaar erop zijn, maar ook twee jaar erna.

Toegevoegd na 2 minuten:
* In het eerste jaar van de middelbare school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leert niet op havo/vwo nivo. Sommige scholen geven les op vwo nivo maar je krijgt cijfers op havo nivo en andere scholen doen het weer anders maar je leert niet tussen havo en vwo in. Dat is niet te doen voor leerkrachten.
Dat betekent dat je na één of twee jaar op basis van cijfers (en op sommige scholen motivatie) ingedeeld wordt op één van de twee niveaus. Mijn broertje heeft een HAVO/VWO-brugklas van één jaar gedaan. Aan het einde van dit jaar moest hij gemiddeld een 7,2 staan, dan mocht hij verder op het VWO. Lager dan een 7,2 betekende HAVO. Een HAVO/VWO-brugklas houdt dus nog even het midden tussen HAVO en VWO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel als ik over ben naar vwo(mogelikheid)..
Betekent het dan dus dat ik 7 jaar studeer,om op de universiteit te komen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Je start niet weer in jaar 1 van vwo of havo, maar de jaren gaan gewoon door. Dus: na twee jaar brugklas begin je in klas 3 van vwo of havo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind niet dat het echt het midden houdt tussen havo of vwo: Sommige scholen geven les op vwo nivo maar je krijgt cijfers op havo nivo en andere scholen doen het weer anders maar je leert niet tussen havo en vwo in. Dat is niet te doen voor leerkrachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel ook niet zozeer het midden houden qua stof (voor zover mij bekend is bij een havo/vwo-brugklas het niveau van de stof altijd op vwo-niveau), maar het midden houden in die zin dat je nog naar beide niveaus kunt uitwijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ert1 het gaat er om of je alle vwo stof hebt gehad of niet en dat was dus in jouw geval van wel. Bliets: ik kwam er laatst ook achter dat er scholen bestaan die op havo nivo lesgeven. Erg logisch vind ik dat niet. Mijn punt was idd dat je nooit er tussenin les krijgt maar ik begrijp nu dat je dat niet wilde zeggen. Toch: wat maakt dan dat het 'er tussenin zit' als de stof hetzelfde is? Je zit er tussen in omdat er meer medeleerlingen een 'tusseninadvies' kregen en dat de becijfering vaak anders is dan op het vwo maar de lessen dus niet. Havo/vwo kiezen terwijl je bijv mavo/havo advies hebt gekregen is dus vaak geen goede keuze omdat je niet op havo nivo les krijgt.