Is de supermarkt CAO de slechtste die er is in Nederland?

Mijn nichtje van 18 verdiend maar 2,75 per uur,echt schandalig ,en ook nog om 5 uur sóchtends beginnen op ah op centraal station

Toegevoegd na 14 minuten:
2,75 NETTO

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt ook, jammer maar zo is de CAO.
:((((
Krantenwijk levert vaak meer op.

Het beste antwoord

De CAO afspraken kan je vinden in onderstaande link. Voor 18 jaar ligt het loon tussen de 780 en 1100 euro per 4 weken. Ik neem aan dat je het nu over het netto bedrag hebt?

Het minimumloon is 588 per 4 weken en 3,70 per uur (bruto).

Vaak zijn er toeslagen afgesproken voor afwijkende tijden. Als die er niet zijn, zoals bij een AH-to-Go, dan kan je natuurlijk overwegen om een betere werkgever te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Ze moet ook vooral niet vergeten haar aangifte in te vullen bij de belastingdienst. Meestal krijgen jongeren in deze loonschalen teveel ingehouden belastinggeld terug.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de loonschaal voor 18-jarigen komt een zogeheten ervaringsjaar, in de onderste link staan die ook genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze is al op zoek zo gek is ze ook weer niet plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan ze bij een volgende sollicitatie iets met de loonschalen? Als ze ervaring heeft kan ze aangeven dat ze bijvoorbeeld graag in CAO loonschaal A of B wil met een ervaringsjaar. Als je op deze manier op een sollicitatiegesprek komt, dan is de kans groter dat je meer salaris krijgt. Kans is ook dat ze een ander nemen. Ligt aan vraag/aanbod. Maar in het algemeen is het belangrijk dat je je salaris beargumenteerd en "ik wil meer" wordt vaker afgewezen dan "Ik las dat in schaal B met 1 ervaringsjaar het loon x is. Zit dat er voor mij ook in?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante link voor je:
http://www.penoactueel.nl/arbeidsvoorwaarden/cao-supermarkten-slecht-nageleefd-4040.html http://www.gewoonslechtwerk.nl/ http://www.gewoongoedwerk.nl/voorbeeld/cao_supermarkten_afschaffing_jeugdloon_stap_dichterbij