Hoe kan ik informatie over schoolen in Nederland krijgen?

Ik wou weten:
Hoeveel Scholen zijn er in nederland?
* Hoeveel Basisscholen, Voortgezet onderwijs gebouwen en Universiteiten.
Hoeveel kinderen zitten er op school in 2014?
* Hoeveel kinderen in Basisscholen en Voortgezet onderwijs?

Weet iemand dat?
Kun je ook jouw bronnen zeggen AUB.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de site van het Centraal Bureau voor de Statistiek staan dat soort gegevens wel. Zie link.

Toegevoegd na 3 minuten:
Precies de vragen die jij stelt zijn in die tabel te vinden.

Alleen niet van 2014. Schooljaar 2011 / 2012 is kennelijk de meest recente informatie die beschikbaar is gesteld. Nieuwere informatie zullen ze uiteraard ook al hebben maar die moeten ze dan nog omzetten.
Toch heb je hier veel aan want uit het verloop door de jaren heen zie je dat het maar weinig op- en neergaat.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw moeite.

Andere antwoorden (1)

De beste oplossing is internet,maar kijk ook of je nergens posters ziet gangen van scholen,of een informatie kantoor over basischolen/middelbarescholen in Nederland kan je ook ingaan als dit bestaat uiteraard.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Een "informatiekantoor over basisscholen en middelbare scholen in Nederland" is de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), een agentschap van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Uitvoering_Onderwijs en http://www.duo.nl/particulieren/default.asp.