Een eigen bedrijf online wat is goed.op te zetten?

Wst voor internet bedrijf zou ik kunnen opzetten waarbij ik weinig moet inversteren qua geld ( op de website na dan) is goed op te zetten en is ook nog eens van deze tijd, mag van hulp tot iets anders,als er maar brood mee op de plank kan komen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
tja dat ligt er aan wat je goed kunt op internet gebied ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wel daadwerkelijk iets aanbieden waar mensen vraag naar hebben anders heeft het vrij weinig zin om een website op te zetten. Of het nou een product, informatie of een dienst is.

Antwoorden (2)

Tsja, als het enige criterium is dat er weinig geinvesteerd dient te worden ontkom je er niet aan om iets in de richting van 'adviseren' te gaan doen. Uiteraard is een bepaald niveau van kennis noodzakelijk, idealerwijs aantoonbaar in de vorm van een genoten opleiding. Op deze manier ben jij zelf alles wat je nodig hebt en beperkt je investering zich tot een pak, een website en een volle tank benzine. Hier kun je alleen niet echt meer spreken van een internetbedrijf.

Een andere veel toegepaste manier zou zijn om je inkomsten uit advertenties te halen. Een voorwaarde is dan dat je website veel bezoekers genereerd. Oftewel, er moet iets bijzonder interessants op te lezen zijn. Voorbeelden zijn veelvuldig te vinden. Deze site is er een van (neem ik aan). Als je ergens een mening over hebt en ook nog een aardig stukje kan schrijven, kun je denken aan een blog.

Ook zou je kunnen denken aan een webshop. Aangezien je niet veel wilt investeren zal je met een klein assortiment moeten beginnen (wat eventueel uit te bouwen is), en met een product wat niet duur is om in te kopen. Trouwens wat vind je een kleine investering? Paar duizend euro heb je al snel nodig.

Overigens: Weinig investeren, goed te doen en brood op de plank is veelgevraagd. Zeker in het begin. Bij de meeste bedrijven is het in het begin gewoon keihard werken voor weinig inkomsten. Uitzonderingen daargelaten. Als je verwachtingen realistisch zijn wordt het een stuk haalbaarder. Kijk eens op de site van de kamer van koophandel.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als je minimaal of niet wilt investeren je een verzamelsite moet gaan starten. Het kan iets simpels zijn zoals bijvoorbeeld een site waar aanbieders van magnetrons op komen. Je zult dus de klant moeten verleiden naar jouw website te gaan en vervolgens door gelinkt wordt naar een winkel/webshop van een bedrijf. Het bedrijf zal je betalen voor elk persoon die via jouw site daar terecht komt en als het lijdt tot een koop zou je er helemaal aan kunnen verdienen.

Wat je ook kan starten is een webshop met leuke gadgets, pas op dat je wel onderscheidend bent qua wat je aanbiedt want er zijn er al veel van tegenwoordig. Uit China kan je tegenwoordig al steeds makkelijker producten bestellen tegen lage prijzen.

Heel veel succes!