Is/zijn er MBO niveau 4 opleidingen die slechts een 1/1,5 jaar duren?

Of eventueel niveau 3?

Toegevoegd na 1 minuut:
mijn voor opleiding is vmbo t (plus) dit houd in een extra vak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Ik doe een MBO opleiding. De eerste 2 jaar heb ik niveau 3 gedaan, en erna nog niveau 4 ( een aansluitende opleiding) en daar doe ik dus een jaar over.

Dus het kan wel. Ik weer dat de TIO mbo niveau 4 opleidingen aanbied voor een jaartje. ( hotel management) maar dat wordt wel een hele zware jaar, omdat alles in 1 is gepropt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en tio is een particuliere school en dat kost veel geld per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het is alleen wel een mogelijkheid.
ja hoor, ik ben net klaar met mijn opleiding van anderhalf jaar niv 3. verkoopspecialist. en ga in september niv 4 doen juridisch versneld in 1 jaar.

gewoon op verschillende site's kijken. danvind je wel genoeg opleidingen die niet lang duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn MBO4 opleiding (BBL) in 8 maanden afgerond. Mijn vooropleiding was VMBO Kader en ik had geen diploma van niveau 3. Toen ik begon met MBO3 lag het niveau gruwelijk laag, gesprek over gehad en ik heb een kans voor niveau 4 gekregen en deze vervolgens positief weten af te ronden.

Kaart het aan op school...! Anders kom je al snel op 'particuliere' opleidingen uit zoals Essenzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms is er een Turbo-opleiding mogelijk, deze is wel aanzienlijk duurder en geldt er geen studiefinanciering voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is de minimale looptijd van een MBO niveau 4 opleiding 24 maanden. Met je school kun je afspreken om te versnellen.