Ik wil graag een 21+ toets doen voor het HBO, echter word ik pas 21 8 dagen na aanvang van de opleiding. Kan dit dan alsnog?

Ik zou graag een 21+ toets willen doen. De enige voorwaarden is dat je bij aanvang van de studie op 1 September, 21 jaar of ouder bent. Helaas ben ik zelf op 8 September jarig, een week later dus. Zijn er uitzonderingen of zou ik dan moeten wachten tot bijvoorbeeld het jaar daarna of de instroom in februari?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde gehad aan de Stenden Hogeschool te Leeuwarden. Op het moment dat ik de 21+ toets had was ik 20... Was geen enkel probleem toendertijd. Bij mij zat er een verschil van 4 maanden tussen, het lijkt me niet dat ze voor 1 week moeilijk gaan doen. Beste is om gewoon even de school te bellen of te mailen erover.

Succes met je test, en verkijk je er niet op...!