Ik wil mezelf als bestuurder van een stichting en andere niet-bestuurders een vergoeding betalen. Kan dat?

Onze werkzaamheden stroken met de idealen van de stichting. Het gaat dus om betalingen aan zowel bestuurders als aan andere personen die hebben meegewerkt. Er is op dit moment geen sprake van een dienstverband. Waar moet ik belasting-technisch allemaal rekening mee houden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan cfm de vacatiegeldenregeling geld overmaken aan bestuurders. Ook een vergoeding van daadwerkelijk gemaakte kosten zijn uiteraard mogelijk.

Ik raad u echter aan om een goede afweging te maken als u voornamelijk afhankelijk bent van donaties, subsidies en/of als u een ANBI status heeft als stichting voor wat betreft betalingen aan bestuurders.

Maar ja, het mag en het kan. Wat eigenlijk niet kan is als bestuurder in loondienst zijn. Hoewel dat binnen bepaalde wettelijke kaders misschien, wellicht eventueel mogelijk is, moet u de schijn van verstrengeling voorblijven. En dan tzt kiezen voor het een of het ander.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Bestuurder moeten wel een factuur sturen met of zonder BTW