De initiële vraag is de vraag van mensen die voor het eerst een artikel kopen.

Na bepaalde tijd gaat een bepaald percentage van deze initiële (eerste) kopers over tot vervanging van het product, bijvoorbeeld omdat het kapot is gegaan. Dat is de vervangingsvraag.

Omdat je verder geen gegeven, cijfers vermeldt, is dit wat ik erover kan zeggen.