Is Spaans een examen vak?

Mijn zoon zit in de 3e van Havo.
Hij heeft als extra-vak Spaans (2 uur per week)
hij wil uitzoeken of hij er ook eindexamen in kan doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja spaans kan je als examen vak hebben. Zie de bron voor een examenrooster van het Havo. Daar staan alle vakken in die je op Havo kan gaan doen.

Spaans kan in Nederland als examenvak worden gedaan, maar of dit voor jouw zoon ook geldt hangt af van de school. Om namelijk examen te doen moet je tot en met het eindexamenjaar wel les krijgen in het vak. Is dit roostertechnisch niet mogelijk op de school van je zoon, dan kan hij er dus geen examen in doen. Lijkt me dus handig om dit op de school van je zoon na te vragen!

Het kan zeker niet op elke Havo. Er moet een speciale do- cent zijn om dit vak te mogen doceren. Geldt het zelfde voor muziek, er zijn n.l. docenten welke er wel les ingeven, maar niet bevoegd zijn.

Er zijn in het hele land vestigingen van Luzac waar het kan. Voor algemene vragen over Luzac kunt u contact opnemen met het landelijk secretariaat. Landelijk secretariaat Postbus 82284 2508 EG Den Haag Javastraat 2c (bezoekadres) 2585 AM Den Haag Tel. 070 – 350 84 55 Fax 070 – 350 84 59 http://www.luzac.nl/college/ons-onderwijs/certificaten/deelcertificaten-havo/

Zoals ook anderen al antwoorden: niet op elke school is Spaans mogelijk als keuzevak en examenvak. Als jouw zoon het vak Spaans kan kiezen is het aannemelijk dat de school het ook als examenvak aanbiedt. Waarom zouden ze het anders laten kiezen?? De enige manier om er snel achter te komen en het zeker te weten is het op school vragen aan de decaan. Of kijk op de website van de school. Nogmaals: het lijkt me heel gek dat de school het wel als keuzevak laat kiezen en er vervolgens geen mogelijkheid zou zijn om er examen in te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100