Elke avond ga ik veel te laat naar bed met als oorzaak huiswerk, wat moet ik doen?

Help! Ik houd dit echt niet meer lang vol.

Weet jij het antwoord?

/2500

Eerder aan je huiswerk beginnen? En als je echt tot middernacht steeds bezig bent. Zou het kunnen zijn dat de opleiding gewoon zeer veel energie van je vergt. Dan zul je zelf een keuze moeten maken. Heeft elke klasgenoot dit probleem, dan zou je je af kunnen vragen of de school wel reeel is met huiswerk.

Vraag jezelf waarom je zo lang aan je werk zit. Als je dit soort vragen stelt, dan heb je al nagedacht oer eerder beginnen, hetgeen waarschijnlijk geen optie is. Probeer je je huiswerk te diep te doorgronden? Vraag bij je mede-leerlingen / studenten hoe lang zij er aan zitten en vergelijk wat jij gedaan hebt met wat zij hebben gedaan. Hebben zij in een uur tijd hetzelfde gedaan als jij in 4, dan moet je kijken of je wellicht op de verkeerde plek zit. Ik gok dat je je huiswerk te diep uitspit.

Het klinkt beroerd, maar het antwoord is toch echt: EERST huiswerk doen, daarná pas andere dingen zoals tv kijken, computeren, op de bank hangen en niksen. Hou je je daar niet aan, dan zul je nooit je huiswerk af krijgen, want alle andere dingen blijven dan voorrang van je krijgen. (En ik kan 't weten, want heb destijds ontelbare keren tegen me horen zeggen.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100