Omdat wij vroeger in opstand zijn gekomen tegen slechte arbeidsomstandigheden en vakbonden hebben opgericht,die er o.a. op toezien dat die omstandighedens menswaardig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het zich terugbetaald in arbeidskracht en volksgezondheid.

Toegevoegd na 2 minuten:
terugbetaalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als op een bedrijf de arbeidsomstandigheden niet goed zijn, kan vanalles gebeuren: een bedrijfsongeval, ziekte, burn-out enz enz. Die mensen orden wel doorbetaald tijdens hun afwezigheid, een duur grapje dus.
Mensen nemen ontslag en niemand komt daar graag werken. de overige werknemers moeten harder werken en kunnen dit vaak niet aan. Zo'n bedrijf krijgt een slechte naam en kan failliet gaan. Slecht voor de economie.

Dus als de arbeidsomstandigheden goed zijn ( veiligheid, gezondheid, werkdruk, sfeer ) heb je meer aan je werknemers.
En is fijn voor iedereen, werknemer, werkgever en uiteindelijk de hele economie )