Hoe handelen qua ziekmelding na val?

Ik heb mij ziekgemeld omdat ik gevallen ben en een hersenschudding en gekneusde pijnlijke ribben heb. Alleen even bij huisartsenpost geweest. Ik heb hoofdpijn en diep ademhalen of hoesten of draaien doet zeer. Ik heb best lichamelijk werk. De arbo arts belde al na 1,5, na mijn ziekmelding. Echter, ik was even niet in staat de telefoon op te nemen. Dit is al 2 keer gebeurd. Ze bellen terug, zei het bandje. Ik heb zelf wel teruggebeld. Maar geen reactie. Ik heb wel contact gehad met mijn leidinggevende, over vervanging e.d. Ik vind het vervelend om steeds contact te moeten hebben, dat gecontroleer. Wat kan ik het beste zeggen in deze sitiuatie tegen de arboarts? Ik wil wel beginnen alleen het doet nog zeer, (bang voor fouten e.d) ik dacht aan 4 uur per dag. Maar ook bang om als aansteller bestempeld te worden.

8 maanden geleden
1K
tinus1969
8 maanden geleden
Ga iig naar je eigen huisarts en overleg serieus over wat die denkt dat haalbaar is. Twee weken is kort na kneuzing/hersenschudding.
VraagAntwoord66
8 maanden geleden
Dat controleren hoort er bij. Anders zou iedereen zomaar weken thuis kunnen zitten. Overleg juist met de arbo arts om te kijken wat hem/haar het beste lijkt. Deze persoon zal altijd aan jouw kant staan, want ze willen geen risico lopen
Marcel72
8 maanden geleden
Neem contact op met de afdeling Personeelszaken van je werkgever. Zij horen je uit te leggen wat je moet doen. Zij kunnen contact opnemen met de Arbo. Personeelszaken is er voor het personeel!

Geef als eerste antwoord