Welke strafbare feiten mogen niet op het VOG staan indien men voor PostNL wil werken?

Sommige strafbare feiten lijken me bijvoorbeeld niet relevant met betrekking tot het bezorgen van post.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Op een VOG staan nooit strafbare feiten. De kandidaat-werkgever vult op het aanvraagformulier de categorieen in waarop de kandidaat-werknemer moet worden gecheckt. Bij de post zal het gaan om vertrouwelijke omgang met documenten. Als je een veroordeling hebt gehad voor bijv. valsheid in geschrifte of fraude zul je dan geen VOG krijgen.

Toegevoegd na 2 uur:
Van de bronsite:

"De werkgever geeft op het formulier aan wat het doel van de aanvraag is en bepaalt waarop de medewerker wordt gescreend. Op het aanvraagformulier moet de (toekomstige) werkgever aangeven op welke functieaspecten hij de betreffende medewerker wil laten screenen. Voor bepaalde sectoren zijn specifieke screeningsprofielen gemaakt, bijvoorbeeld voor de taxibranche. Daarnaast is er een algemeen screeningsprofiel."

De terugkijktermijn voor een VOG is 4 jaar. Er zijn echter uitzonderingen. Voor wie lid wil worden van een schietclub bijv. geldt een terugkijktermijn van 8 jaar. Voor zedendelicten geldt een onbeperkte terugkijktermijn. Voor jongeren tot 23 jaar geldt een terugkijktermijn van 2 jaar, behalve als er sprake is van zedendelicten of zware geweldsdelicten. Ernstige geweldsdelicten zijn delicten waar meer dan zes jaar gevangenisstraf voor kan worden opgelegd.
Computoon