Hoe schrijf je een text van +/- 150 woorden op over de herfstvakantie?

bruwhg, huiswerk. xD

Mijn vraag is hóé. Dus moet ik vertellen over m'n vakantie of wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Maak van te voren een keuze waar je het over wil hebben.
Begin een zin zo min mogelijk met IK.
Bedenk een rode draad die door je verslag loopt en eindig er ook mee.
Gebruik geen twee de zelfde woorden dicht bij elkaar of woorden die op elkaar lijken.
Je openings zin moet al direct spanning oproepen, of minstens een verwachting.
In je laatste zin is het mooi als je daar even op terug komt.
Let op, beter 10 mooie zinnen die goed lopen dan 15 zinnen die volgepropt zijn met van alles.
Schrijf direct op wat je te binnen schiet en ga daarna de zinnen e.v.t. beter maken , neem er de tijd voor.
Hou je bij je ene onderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevolle adviezen +1

Andere antwoorden (8)

Gewoon doen.
Gewoon beginnen.
Begin met uitloggen van alle overige sites.
En doe alsof je ons verteld hoe je herfstvakantie eruit zag.
Desnoods plaats je het daarna, met een vraag erbij.

Het is alleen wel heel jammer voor jou dat je huiswerk toch echt zelf moet maken. Dat is net zoiets als leren lopen. Kan een ander ook niet voor je doen.

Toegevoegd na 58 seconden:
HOE?
Nou, dat verschilt per leraar en per opdracht.
Als je dat niet weet, moet je dus even nu iemand bellen die het wel weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het was jou vakantie! Dus jij zou het moeten weten!
Denk even goed na, wat deed ik de 1e dag wat de 2e wat de 3e. Als je alleen maar tv hebt gekeken dan kan je ook nog uitleggen wat je hebt gezien en waarom. Als je ook maar 1 keer ergens naartoe bent geweest maak daar dan veel gebruik van. 150 worden is niet veel trouwens. Ik heb in deze tekst volgens mij al meer dan 50 woorden geschreven dus dat is al 1 /3 deel. Succes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 is zeker niet veel! Even uitgebreid schrijven over een heerlijk herfstvakantie ontbijtje en je bent klaar...
DE ochtenden ....Hoelaat stond je op ,wat ging je doen?

De middagen.... Wat deed je?Ging je ergens naar toe?

De avonden......Wat deed je ?Deed je iets leuks?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het maar 150 woorden hoeft te zijn, dan kan je volstaan met hoe je je voelde op het leukste moment van de vakantie, en hoe je je voelde op het slechtste moment... en dan schrijf je daarna dat de rest er tussen in zat.

Toegevoegd na 7 minuten:
dit stukje hierboven was dus al 45 woorden groot... dus het gaat maar om een paar zinnen die je moet schrijven!
14 jaar geleden
Met een pen en papier.
Of een computer (laptop mag ook).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan beginnen vanaf het moment dat je uit school kwam en dat je vakantie had, hoe je daar aan toe was en hoe heerlijk het is om een week niet naar school te hoeven gaan. Bedenk wat je die dagen gedaan hebt, en of het regende.

Eindelijk de schoolbel gaat, vakantie heerlijk en kon het niet nalaten om mijn tas in de lucht te gooien van blijdschap.
Ondertussen mijn tas gepakt en liep met 2 vriendinnen naar mijn fiets, oh jee mijn fietssleutel is weg, begint lekker de herstvakantie enz. enz.

Dus gewoon kijken wat je hebt gedaan en er een leuk verhaal van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
150 woorden is maar weinig, alleen al even mopperen over wat je gemist hebt neemt meer dan 150 woorden in beslag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin eens met een woordweb van minimaal 5 woorden. Hier kan je natuurlijk een heleboel uithalen. Vertel een stukje over ieder woord van minimaal 3 regels. Dan kom je er wel.