Waarom wordt er wel op de basisschool getrakteerd en niet meer op het voortgezetonderwijs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vind ik een goeie vraag. Want op het werk wordt het vaak wel weer gedaan, maar dan doormiddel van gebak. En je kunt niet de hele klas trakteren op taart. Ik denk toch dat het komt door de volwassen-wording. Het lijkt dan alsof je nog feestjes geeft enzo. Maar weet je, misschien moet je het gewoon eens proberen - als je tenminste zelf op de middelbare schoolzit - en kijken hoe anderen reageren. Als ze je dan uitlachen, moet je hun ook iets aanbieden. Kijken wat ze dan doen ;). Er is namelijk niets verkeerd aan. Ik heb vorig jaar in de zomer eens in de trein ons hele treinstel getrakteerd. Ik was niet jarig. Het was geweldig om al die reacties te zien. Mensen worden dan ineens achterdochtig, haha. Zo van: waarom?

Dat is hetzelfde als vragen waarom leggen ze wel iets in je schoen als surprise in de 1e en 2e groep en daarna niet meer...op een gegeven moment groei je over dingen heen.

Er wordt ook in het voortgezet onderwijs getrakteerd. Maar het komt minder vaak voor. Je gaat daar van het ene vak naar het andere. Terwijl op de basisschool doorgaans de hele dag dezelfde persoon voor de klas staat. Met die persoon heb je een band. Die kan een geschikt moment uitkiezen. Wanneer in het voortgezet onderwijs wordt getrakteerd is het vaak op een uur dat de jarige de mentor heeft. En de mentor heeft niet iedereen elke dag. Daardoor vermindert de kans op een geschikt moment. Ook moet je in het VO nogal eens een flink stuk fietsen of op een andere manier reizen. Je moet dan wel de traktatie al die tijd meenemen. In het basisonderwijs kan het wat gemakkelijker van huis worden meegebracht. Soms met hulp van anderen. Dat zijn wat redenen waarom het trakteren op het VO wat minder voorkomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100