Ja absoluut! Vaak doet de regisseur dit, maar zeker niet altijd. Geen idee hoe het heet, maar het bestaat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en of! Veel regisseurs (filmproducenten) maken gebruik van een storyboard: een serie uitgetekende shots van scènes uit een filmscript zoals de regisseur ze voor ogen heeft. Ze zijn bedoeld om de acteurs en de crew een beeld te geven van hoe de scènes eruit moeten komen te zien. De mensen die deze (vaak schitterende!) tekeningen maken, worden visualisers genoemd: zij "visualiseren" de tekst die in het filmscript staat.

Misschien leuk om even op onderstaande website te kijken. Tientallen visualisers laten daar zien wat ze kunnen, zodat filmproducenten en regisseurs een goede keuze kunnen maken uit de verschillende genres. Je zult zien dat de ene gespecialiseerd is in meer abstract of kunstzinnig werk, terwijl de ander heel realistisch te werk gaat:
http://www.storyboards.nl/gallery/visualisers/storyboards/1
Pieter2011