Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Belangrijker is om te zeggen WAAROM je er graag wil werken. Kom met goede argumenten.

Stel jezelf de volgende vragen;

Waarom zouden ze juist mij moeten aannemen en niet iemand anders? Wat heb ik het bedrijf te bieden?

Als je daar goede antwoorden op weet te vinden ben je al een heel eind.
Vanzelfsprekend geef je daarmee aan dat je er heel graag wil werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, het is juist heel goed om duidelijk te maken dat je er graag wilt werken. Hoe enthousiaster je overkomt, hoe meer de werkgever durft aan te nemen dat jij het werk goed zult gaan doen omdat je gemotiveerd bent.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Als je wel wat specifieker bent over bepaalde aspecten van je nieuwe baan waardoor je aangeeft de advertentie en de eisen aan de baan hebt gelezen. En eventueel aansluit bij vorig werk (als het niet je eerste baan is).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet je zeker doen. Je komt dan enthousiast over. Je kan bijvoorbeeld zeggen dat het je heel erg leuk lijkt of dat je er zin in hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe solliciteer je ergens niet als het je niet leuk lijkt om er te werken.
Probeer enthousiast te zijn en veel te vertellen over het (onderwerp van het) werk dat je gaat doen. De werkgever merkt dan vanzelf dat je het werk heel graag wilt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk, maar er zijn uitzonderingen. Ik heb eens bij McDonalds gesolliciteerd, om in ieder geval wat te hebben zolang ik nog geen leuke baan had. Toen ze vroegen waarom ik er wilde komen werken, heb ik eerlijk gezegd dat het zo lekker dicht bij huis was. Dat was ook de voornaamste reden.
Dat kan, maar wees er toch voorzichtig mee!

Ik werd ooit eens afgewezen na een sollicitatie, met als reden dat ze dachten dat ik zo graag wilde werken, dat het me niet kon schelen waar. Ze moeten echt de indruk krijgen dat het werk bij dat bedrijf je bijzonder aanspreekt!

Ga ook niet vertellen dat je een workalcoholic bent, en al je pauzes overslaat, want dat kan tegen je werken!

Kortom, wees enthousiast over de functie. Zeg dat je die bijzonder graag en bij dat bedrijf wilt uitvoeren, en alles wilt (bij)leren wat benodigd is om die functie zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding