Welk profiel heb ik nodig voor de modeacademie?

Ik wil graag naar de modeacademie, maar welk profile heb ik daarvoor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (3)

Het lijkt mij dat je het meeste hebt aan C&M met beeldende vorming erbij.

Toegevoegd na 19 seconden:
En wellicht ook CKV als examenvak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt mode opleidingen op zowel HBO als MBO niveau.

Bij alle HBO kunstacademie opleidingen geldt:
Diploma havo, vwo > elk profiel
Diploma mbo-niveau 4 > TE

Bij sommige opleidingen wordt wel eens wiskunde en/of natuurkunde gevraagd en CKV.
Je moet namelijk wel een map met werk kunnen laten zien en toelatingsonderzoek doen voor deze opleidingen om te kijken of je talent hebt en geschikt bent voor het toekomstige beroep. Soms als je erg veel talent hebt maar niet de juiste vooropleiding, kan als nog worden toegelaten d.m.v. test. Er bestaan ook 1- of 2-jarige tussen opleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij is op school vertelt dat als je iets met mode wil doen, je C&M moet kiezen.