Wat kan ik allemaal met een bachelor geschiedenis? ( zie beschrijving aub)

ik bedoel wat kan ik daarmee worden, bijv. politicus, leraar etc.>? en is er iets waarvoor ik bijvoorbeeld moet door leren? bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de moeite!, ja ik bedoel geschiedenis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je genoeg Engels spreekt kan je een kijkje nemen op http://www.prospects.ac.uk/options_with_your_subject.htm Marc
www.studerenuk.be
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessante link, bedankt allebei!

Antwoorden (1)

Bij een studie geschiedenis is dat lastig. Je ziet zelden personeelsadvertenties met "historicus gezocht". Bij geschiedenis zal het dus iets zijn, wat er zijdelings mee te maken heeft. En natuurlijk hangt het er ook maar helemaal vanaf waar je "inrolt"..... zo gaat dat met de meeste banen. Via stage, freelance-project, vrijwilligerswerk etc.

Toch zijn de mogelijkheden wel groot, hoewel je denk ik nergens alleen maar met de basisstudie verder zult komen. Je zult dus verder moeten studeren, cursussen volgen, of eerst tijdelijk tegen een wat lager salaris werk moeten doen dat "lager" is dan je genoten studie.

Politiek kan altijd (geldt voor bijna alle wat hogere opleidingen). Maar je kunt ook denken aan archivaris, bibliothecaris, onderzoeker, redacteur bij een magazine over geschiedenis (historisch nieuwsblad) of tv-programma ("andere tijden"). Onderwijs, journalistiek, commentator, werken bij een museum, veilinghuis, of een grote gemeente kan ook. En als je heel goed bent, ga je boeken schrijven, en/of lezingen houden.

Voor heel veel studies geldt dit "probleem", zoals filosofie, theologie, taal- en letterkunde en allerlei kunstzinnige opleidingen. Belangrijkste lijkt mij dat je gevormd wordt door zo'n studie. Soms gaan mensen na zo'n studie iets totaal anders doen, en toch vindt bijna iedereen dat de oorspronkelijke studie beslist niet voor niets is geweest.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je deze studie heel leuk vindt. Als dat zo is, komt het met die baan later best in orde. Succes!