Kan je een taal vervroegd laten vallen omdat je dyslectie hebt?

Ik wil heel graag Duits nu all laten (2de klas) vallen ik heb er meer redenen voor. Ten eerste is het boek niet visueel ingesteld daarom is het moeilijk om linken te leggen. Ik heb best zware dyslectici en mijn docent houd daar geen reden mee en het huiswerk kost me veel tijd daarbij vind ik Frans een leukere en makkelijkere taal dus wil ik daar liever tijd aansteken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op mijn school zijn er mensen geweest die in de 2e Frans hebben laten vallen, dus dan denk ik dat het ook mogelijk is om Duits te laten vallen. Maar zoals de mensen boven me al zeiden wees niet bang om het aan je mentor te vragen die is er voor dit soort dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit zijn altijd andere gevallen dus dit moet je bespreken met je mentor en/of rector. Meestal valt er wel wat te regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, veel scholen hanteren wel de regel om een hoofdletter "D" bovenin het proefwerk te zetten zodat er rekening wordt gehouden met je dyslectie. Misschien eens met je mentor opnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het altijd laten vallen als je dyslexie hebt. Sommige mensen die ik ken hebben amper een taal gehad. Ze hebben verder wel
Een goede opleiding gedaan etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan volgens mij wel, in mijn klas zaten vorig jaar ook mensen die een taal vervroegd hebben laten vallen, gewoon even met je mentor en vakdocent bespreken en klaar is Kees (;