Wat vindt jij van een vier dagen per week werken?

Stel je zit in een beroep waar het kan. Iedereen werkt maar 32 uur ipv. 38 of 40, maar wel in een 5-daagse werkweek. Je hebt dus meer vrije tijd en er komen meer vacatures vrij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb liever een 40-urige werkweek met 4 dagen werk. Waarom zou je 5 dagen willen opdraven? Je reistijd ed kost zoveel tijd dat een dag minder werken je meer oplevert qua vrije tijd.

Als je werkelijk lol in je werk hebt en je het goed kunt combineren met je privé-leven (prijs mezelf gelukkig watdataangaat) is zelfs zeven dagen vol (potentiele) arbeid geen straf. Vrije tijd overigens pak ik tussendoor en of ik anderen daarmee hun vacature ontzeg is nog maar zeer te bezien.

Ha, die Dupke; Ik denk dat het een oplossing is die voor grotere bedrijven met veel mensen in dezelfde functie wel zou kunnen werken. Draagt ook bij aan het fileprobleem. Ik zou zelf best wel willen, maar de vaste lasten plus de kosten van twee pubers liggen wat dwars....

Ik ben er absoluut een voorstander van hoor, zodra het mogelijk is ga ik zelf ook lekker 4x9 ofzo werken. 3 dagen weekend is toch heerlijk :-)

28 uur is ook zat hoor... We werken om te leven, we leven niet om te werken.

Ben je te lui om 5 dagen te werken?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100