Bestaat er een tegemoetkoming voor de studieboeken van het WO?

Ik moest laatst boeken halen en schrok toch wel erg van de prijzen :p . Kan ik ( een deel van) het geld voor mijn studieboeken terugkrijgen via ib - groep ofso?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan studie financiering aanvragen daar zal je ook je boeken van moeten kopen. Dat valt niet mee, we zitten hier met hetzefde probleem. Mijn zoon kan via de universiteit wel korting krijgen (tilburg) ook kan je zoeken naar 2de hands boeken, maar dat valt niet mee omdat je vaak de laatste druk moet hebben.
Gelukkig hebben we hier opa als sponsor anders moet je echt bij gaan lenen bij de duo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een deel van je stufi is voor college geld.
Het vervelende is dat hier de uni in 6 maanden tijd het college geld afschrijft maar de Duo, in 12 maanden uitkeert. Met het gevolg dat je het eerste half jaar tekort komt, terwijl je dan juist extra kosten hebt.
Heb je niemand die wat voor je kan betalen, zou je extra kunnen lenen. Kijk nog eens op de site van Duo, daar staan alle mogelijkheden.
De studiefinanciering van de ib-groep is daarvoor. Als je alleen een basisbeurs ontvangt wordt in principe verwacht dat je ouders een deel bijdragen. Als je ouders niet genoeg verdienen heb je ook recht op een aanvullende beurs. Daar kan je met passen en meten wel je collegegeld en studieboeken van betalen.

Daarnaast is studeren nu eenmaal duur, maar vergroot ook je kans op een goede baan. De ib-groep heeft dan ook zeer aantrekkelijke mogelijkheden om geld te lenen. Mocht je niet kunnen rondkomen met hulp van je ouders, en eventueel een bijbaan, leen dan bij de ib-groep. Daar zijn de beste voorwaarden en mocht je onverhoopt door pech in je verdere leven niets kunnen terugbetalen ( denk aan arbeidsongeschikt of iets in die trant ) kan je schuld ook nog worden kwijtgescholden.

Een goede investering in jezelf dus! En uiteindelijk als jij arts of advocaat bent dan haal je het geld wat je nu erin stopt er wel weer uit!