Naar welke universiteit?

Ik zou na het secundair naar het buitenland gaan om te studeren voor architect of burgerlijk ingenieur of iets in die lijn. Het moet een bekende en goeie universiteit zijn. Hoeveel het kost heeft van geen belang. Liefst ergens in Amerika of Canada.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bij het lezen van dit antwoord: Hou in gedachten dat alle rankings een verscheidenheid aan indicatoren gebruiken, weaarbij kwaliteit van onderwijs niet altijd de belangrijkste is. Je hebt dan weliwaar een diploma van een top universiteit, maar niet altijd de beste onderwijsvormen ed gehad.

De ARWU is een gerenommeerde ranking van universiteiten. Als je daar de engineering lijst pakt, krijg je een overzicht van alle universiteiten die iets voorstellen en wat aan engineering doen:

http://www.arwu.org/FieldENG2010.jsp

Dan zie je dat bv MIT en Stanford de sterkste zijn. Dichter bij huis kom je als eerste uit op Oxford (49e plek) dan Leuven.

Een andere gerenomeerde lijst is die van Times Higher: http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2010-2011/engineering-and-it.html
Hier weer de top in USA. Maar oxford bv zit hier ook in detop 10, alsmede imperial college londen.

Prijskaartjes kunnen stevig zijn. Zorg er voor dat als je in een dergelijk instituut wilt studeren, je een duidelijk overzicht mee kan sturen van de cijfer die in Nederland worden gegeven. Het is daar compleet anders dan hier; Je moet een A-student zijn om toegelaten te worden. Zij vertalen dat met: Je moet voor elk vak het hoogst haalbare cijfer hebben. Benader bv het NUFFIC of zij je met een dergelijke lijst kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als kosten onbelangrijk zijn:
Technische opleidingen doe je dan bij bv MIT (Massachusetts Institute of Technology)

Schrik niet van het prijskaartje (hoewel je zegt dat kosten niet belangrijk zijn)

Toegevoegd na 2 minuten:
Tip: Voor een bachelor kan je ook eerst gewoon naar een nederlandse TU (Delft, Eindhoven of Twente)...Op dat niveau maakt het weinig uit en zijn de nederlandse universiteiten ook goed. En dan daarna een master in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zie je de prijs? ik zou er eens van willen schrikken... XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon in België, dus denk ik niet dat ik naar Nederland ga, als het moet blijf ik hier wel om in Gent te studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn oudste zoon mag je rekenen op 60-100k dollar voor een master op MIT. En inderdaad kan je de bachelor ook in Belgie goed doen.
Kijk maar even op het internet naar de ranking van de beste universiteiten en als je die gevonden hebt kijk je naar hun website of de studie die jij wilt bgen erbij staat.