Waarom worden er schoolfoto's genomen? Wat is het belang van de school daarbij?

Toegevoegd na 14 minuten:
Wij hebben geen schoolpasjes bij mij op school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het is een soort traditie die dateert uit de tijd dat weinig mensen een eigen camera hadden, zeker niet eentje waarmee je mooie portretfoto's kon maken. Toen was dat vaak de enige gelegenheid om een foto van je kind te krijgen, want een "echte" fotograaf was te duur voor veel mensen (niet dat een schoolfotograaf geen echte fotograaf is).
Verder is het natuurlijk leuk om later een herinnering te hebben in de vorm van een klassenfoto. Dat is toch een groep kinderen waar je een heel groot deel van je tijd mee doorbrengt.
De school heeft er geen belang bij, behalve dan dat bij veel schoolfotografen de leerkrachten gratis op de foto mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

De school heeft er geen belang bij,maar het is voor jezelf leuk om zoiets te hebben en ook voor later.

Toegevoegd na 15 minuten:
Het is meer voor jezelf en je ouders bedoeld en het is leuk als je ze later ook aan je eigen kinderen kunt laten zien als je die mocht krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Sammy,maar de minnaar is blijkbaar weer aanwezig.
Dit soort figuren vinden het leuk om mensen op stang te jagen blijkbaar,het heeft bij mij alleen geen enkel effect. ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee waarom je hier een minnetje voor moet geven..
+
gewoon leuk om terug te kijken, net als het nut van vakantie en trouw foto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is leuk voor later, vooral omdat je dan nog eens terug kan kijken naar je schooltijd en je klasgenoten. De school heeft er verder geen belang bij, maar soms worden de schoolfoto's in folders van de school geplaatst ter versiering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je schoolfoto wordt op je schoolpasje zodat de leraren, als ze je ernaar vragen, je kunnen herkennen. Bij ons op school moet je bijvoorbeeld om een computer te mogen gebruiken in de mediatheek, je schoolpas afgeven. Om te voorkomen dat mensen computers bezet houden voor andere mensen, mag je alleen een computer als je je eigen pasje laat zien.

Ook is het natuurlijk leuk als herrinering voor later, met name de klassenfoto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij op school heeft het wel degelijk nut! Je schoolfoto komt op je schoolpasje, waarmee je oa boeken leent uit de mediatheek. Ook moet je deze inleveren om van een pc gebruik te maken in de mediatheek. En ook bij het lenen van bijv. Woordenboeken, antwoordenboeken en binassen moet je je pasje inleveren. En het is wel zo fijn als je dan ook dingen terugkrijgt die van school zijn.
Ook is het identicatie tijdens schoolexamens, alhoewel het tonen van een idkaart ook voldoende is.
En eerst ook nog: te laat? Volgende dag half uur eerder melden, maar met schoolpasje een kwartier eerder.
En bij schoolfeesten, waarvan wij er iets van 4 per jaar hebben, moet je je pasje tonen

En natuurlijk een leuk aandenken, ook aan je klas, want wij krijgen van iedereen een foto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik heb er uiteindelijk 1 gekregen XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als herinnering. En ze worden (werden) altijd in verschillende formaten aangeboden. Als je dan zo'n pakket kocht, dan had je meteen foto's voor oma's, opa's, tantes, broers, zussen enz. De klasfoto is toch wel belangrijk om later te kunnen bekijken en terug te denken aan je klasgenoten.

De school heeft er een beetje voordeel bij: de leerkrachten worden ook gefotografeerd en krijgen hun foto gratis. (zo was het toch op de school waar ik vroeger werkte) Gewoonlijk wordt er door de fotograaf ook een financieel voordeel voor de schoolkas aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+