Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie kan mij meer vertellen over de kansen op werk na de opleiding HBO Toegepaste Psychologie?

Ik lees zoveel negatiefs hierover. Ik ben benieuwd of er behoefte is aan HBO psychologen. Worden ze serieus genomen? Het lijkt mij een leuke studie namelijk, maar twijfel of het niet gewoon zonde is van mijn tijd en geld. Ik wil natuurlijk wel werk vinden straks.

Zijn hier GV-ers die deze opleiding hebben afgerond trouwens? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

HBO psychologie wordt door universitair psychologen niet echt serieus genomen en terecht. Het is een universitaire studie en geen beroepsopleiding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het een half jaar gevolgd en ik vnd het niks. Je bent bezig met de gezonde mens en de studie is niet te vergelijken met de universitaire opleiding. Doordat de studie mij tegenviel op meerdere vlakken had ik besloten om te stoppen. Ik heb de studie gevolgd in Leiden. Doordat het een redelijk nieuwe studie is, sleutelen ze nog veel aan de studie. Ze zeggen dat de werkgebied breed is, maar schijn bedreigt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding