Wat is het nut van 'Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven' voor freelancers?

Als je als persoon al een WA verzekering hebt (AVP), is het dan niet dubbel om ook als 'freelancer' een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven af te sluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

WA is de verkeerde benaming de W impliceert namelijk wettelijk verplicht. En een AVP is verstandig maar niet verplicht!!!!
De AVP heeft wel als uitsluiting werkzaamheden die uit beroepsoverweging-en uitgevoerd worden. Dus als er geld mee verdiend wordt is dit uitgesloten.
Ook opzicht (lastig verhaal, maar het lenen van andermans goederen en die stuk maken is uitgesloten en vriendendiensten zijn uitgesloten meestal wel coulance halve uitgekeerd)
Daarom is een BAV wel aan te raden (beroepsaansprakelijkheidsverzekering)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bedrijf is constant bezig met deze werkzaamheden. Dit maakt het risico op het maken van ongelukken stukken duurder.
En werkzaamheden zijn gedekt. Op een AVP zijn ze in principe uitgesloten maar vaak coulance halve meestal toch uitgekeerd (doel eigenlijk op vrijwillige bases). Bij een bedrijfsmatige verzekering is dit gewoon gedekt
teusvh
11 jaar geleden
Een WA verzekering voor particulieren dekt in de regel slechts de schade die je privé veroorzaakt. Zodra je betaald aan het werk bent is de verzekering niet van toepassing.
NB: dit kan ook het geval zijn met je auto. Kijk vooral even na of die wel goed verzekerd is als je 'm voor je werk gebruikt.